sobota, 19 listopada 2011

Tort PTASIE MLECZKO

osobiście znam mało osób (bardzo mało) które nie lubią ptasiego mleczka. oczywiście w tej kwestii prym wiedzie firma Wedel i jej waniliowe ptasie mleczko ... mmm ... aż się rozmarzyłam :) wróćmy do tematu - za czasów gdy byłam dzieckiem większości Polaków albo nie było stać na takie ptasie mleczko, albo go nawet nie znali. Nasze mamy i babcie miały swoje sposoby i same produkowały pysznego łakocia. poniższy przepis jest właśnie na domowe ptasie mleczko. ja zrobiłam z niego tort, ale równie dobrze możemy je wlać do jakiegoś naczynka i później pokroić w kostkę :) wybór należy do Nas i Naszej wyobraźni

potrzebne:

  • mleko skondensowane niesłodzone 
  • 6 łyżek cukru
  • 4 białka
  • 1/3 szklanki zwykłego mleka
  • 3 łyżki żelatyny
  • 3 krople ekstraktu waniliowego

wykonanie:

- mleko skondensowane łączymy z cukrem
- dodajemy pianę ubitą z białek
- w międzyczasie podgrzewamy (nie gotujemy !!!) mleko zwykłe
- dodjemy do ciepłego mleka żelatynę i mieszamy póki się nie rozpuści
- mleko z żelatyną dodajemy do wcześniej przygotowanej masy i wlewamy ekstrakt waniliowy
- całość chwilę miksujemy - będzie jeszcze bardziej puszyste
- wstawiamy do lodówki na kilka godzin (najlepiej na całą noc)


 ja swoje ptasie mleczko wlałam do formy tortowej i po wyjęciu obłożyłam je kremem do tortów czekoladowym. samo ptasie mleczko wbrew pozorom nie jest bardzo słodkie i dzięki kremowi nabrało charakteru. jeżeli chcemy mieć słodsze ptasie mleczko możemy dodać więcej cukru albo zamiast kremu użyć roztopionej czekolady bądź polewy czekoladowej.





gwanrantuję, że wszyscy będą zachwyceni smakiem i zaskoczeni tym jak bardzo przypomina
im znajome ptasie mleczko Wedla.



 smacznego


2 komentarze:

  1. Ten też wygląda super! Widze, że lubisz słodkości jak ja;D! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. radzę jednak zmienić nazwę tego pysznego deseru bo firma Wedel zarejestrowała "Ptasie mleczko" i tylko ona ma prawo takiej nazwy używać. Pewnie wkrótce się do Ciebie odezwą....

    OdpowiedzUsuń